handdator

Visa fullständig version : Första kosttillskott inköpet-hjälp!


thatkrillesshow
2007-08-23, 20:01
Har aldrig köpt kosttillskott tidigare, så jag e helt grön på det och undrar vad jag ska inhandla.
Målet är att gå upp i vikt och få mer muskler, såklart:D

Känner mig rätt så vilse i alla tillskottrådar, hänger inte med på vad man ska ta när o vilka man ska ta ihop o inte kan ta ihop.:Virro

Extra fråga: Vissa skriver eaa o vissa skriver esa pro, men det e väl samma sak eller?

Tacksam för tips:)

Alfred Nobel
2007-08-23, 20:16
EsaPro är eaa och stimulerar proteinsyntesen väldigt bra innan och efter träning. Men det är inga markvärdiga kalorier i muskelmassaökning, för då krävs ett kaloriöverskott.

Du får inga extra muskler med kosttillskott, har du märkt resultat utan tycker jag du fortsätter som du gör. Får återhämtning och rätt mängd protein i din vanliga kost är det ingen idé att slänga pengar i sanden.

Däremot kan du köpa monhydrat(kreatin) för att få extra pump under träningspassen och binda lite vätska i musklerna. Effekten blir att man ökar några kilo ganska snabbt i vikt. Fast som sagt, det består nästan bara av vatten och man blir lite bitigare.

xeym
2007-08-23, 21:06
Personlig favorit är helt klart kreatin, ända tillskottet som jag verkligen märkt skillnad med. Man blir lite starkare orkar något till rep.
Men framförallt är det viktigt med kosten, försöka hålla sig på ett kaloriöverskott om man vill bygga muskler.
EsaPro och maltox är ett bra komplement direkt före träningen för att öka proteinsyntesen:)

Arnoldski
2007-08-24, 06:24
...och jag i min tur tycker det är schysst med en smarrig gainer efter passet i väntan på duschen.

Man slipper kånka med sig käk till gymet, plus att det smakar ljuvligt efter ett mördande benpass...

Tex Fairings Recovery choklad *jum-jum* *drool*

thatkrillesshow
2007-08-24, 10:08
Tack för förklaringen om eaa o esa pro niklas.

Jo alltså, jag skulle ju vilja ha nån sorts gainer för extra kalorier.
Sen något i samband med träning, för nu så trycker jag bara i mig några nävar russin, och det kan ju inte va speciellt bra för tänderna, sen så e det väl inte så optimalt heller?
Kreatin har jag funderat på men vill nog inte använda det.

Så det jag har funderat över e ju typ nån gainer(tips om bra ganier?) o sen typ malto o esa pro verkar ju bra, men kan man använda allt eller bara något av dem?

thatkrillesshow
2007-08-24, 21:29
...och jag i min tur tycker det är schysst med en smarrig gainer efter passet i väntan på duschen.

Man slipper kånka med sig käk till gymet, plus att det smakar ljuvligt efter ett mördande benpass...

Tex Fairings Recovery choklad *jum-jum* *drool*

Är det rapid recovery du menar då? http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=127

nboi
2007-08-25, 02:59
Vill man komma billigt undan och samtidigt få bra tillskott så är dessa mina favoriter :).

25kg Bryggsocker från pgw och vassleprotein från valfri butik som har det billigt = Billig gainer om man blandar det stjälv. Omega-3, Zink, magnesium, B-50 tillskott, Multivitamineral, Koffein tabletter, Ginseng, ...och kreatin.

Sen när och hur du ska ta dessa är en annan femma :).

thatkrillesshow
2007-08-25, 08:57
Vill man komma billigt undan och samtidigt få bra tillskott så är dessa mina favoriter :).

25kg Bryggsocker från pgw och vassleprotein från valfri butik som har det billigt = Billig gainer om man blandar det stjälv. Omega-3, Zink, magnesium, B-50 tillskott, Multivitamineral, Koffein tabletter, Ginseng, ...och kreatin.

Sen när och hur du ska ta dessa är en annan femma :).

Låter intressant, men lite för komplicerat för mig, vill ha något som e lätt att göra och använda:)

Sheogorath
2007-08-25, 15:08
Druvsocker i träningsvattnet kontinuerligt under ditt pass. Valfritt proteinpulver i en snabb och god drink efter avslutat pass. De e najs o de e enkelt. :thumbup:

petah
2007-08-25, 15:57
Druvsocker i träningsvattnet kontinuerligt under ditt pass. Valfritt proteinpulver i en snabb och god drink efter avslutat pass. De e najs o de e enkelt. :thumbup:

precis det kör jag på.

dextrosol i flaskan under passet, och en hemmagjord gainer efter passet. (dextro + random protein pulver + ibland lite oboy) :thumbup:

Edit: tar även kreatin, pra skit.

Sheogorath
2007-08-25, 16:17
precis det kör jag på.

dextrosol i flaskan under passet, och en hemmagjord gainer efter passet. (dextro + random protein pulver + ibland lite oboy) :thumbup:

Edit: tar även kreatin, pra skit.

:thumbup:

Handcuff
2007-08-25, 16:18
Gör det enkelt. Köp valfri sk. gainer. Exempelvis Rapidrecovery eller vilken som helst. Same shit diffrent names (och pris!)

Drick det efter varje träningspass.

Klart slut :thumbup:

thatkrillesshow
2007-08-25, 17:47
Gör det enkelt. Köp valfri sk. gainer. Exempelvis Rapidrecovery eller vilken som helst. Same shit diffrent names (och pris!)

Drick det efter varje träningspass.

Klart slut :thumbup:

Det lutar åt det just nu, verkar vara det enklaste.
Men vet inte vilken jag ska satsa på bara:Virro

Handcuff
2007-08-25, 17:50
Det lutar åt det just nu, verkar vara det enklaste.
Men vet inte vilken jag ska satsa på bara:Virro

Låt priset avgöra. Alla innehåller i pricip samma sak. Har hört att recovery ska smaka riktigt bra :thumbup: (ej provat).

Eddie Vedder
2007-08-25, 17:51
Det lutar åt det just nu, verkar vara det enklaste.
Men vet inte vilken jag ska satsa på bara:Virro

Varför inte bara Kolozzeum Pure Whey eller Protec t.ex. och sedan Fairing - Fast Carbs till det? Samtliga finns i koloshoppen, dom är till bra pris och ger en bra gainer.

Handlar du från en konkurrent får du inte träna tillsammans med mig.:D

Handcuff
2007-08-25, 17:54
Varför inte bara Kolozzeum Pure Whey eller Protec t.ex. och sedan Fairing - Fast Carbs till det? Samtliga finns i koloshoppen, dom är till bra pris och ger en bra gainer.

Handlar du från en konkurrent får du inte träna tillsammans med mig.:D

Sluta nu förvirra killen med komplicerade blandningar :D Fairing rekåvverygäjner (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148)

thatkrillesshow
2007-08-25, 18:59
Varför inte bara Kolozzeum Pure Whey eller Protec t.ex. och sedan Fairing - Fast Carbs till det? Samtliga finns i koloshoppen, dom är till bra pris och ger en bra gainer.

Handlar du från en konkurrent får du inte träna tillsammans med mig.:D

Skulle nog funka bra, men är inte mkt för att blanda ihop o greja*whistle*
Kommer handla från kolozzeum, pga ren lathet, pallar inte leta runt på andra ställen:D

Sluta nu förvirra killen med komplicerade blandningar :D Fairing rekåvverygäjner (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148)

Jo, har kollat på den, men det står ju inget om hur mkt man ska ta och blanda ihop per gång, så svårt att veta hur mkt jag ska köpa så det räcker. Tänkte passa på och bunkra upp me gainers nu när det e inventeringsrea här:D

Har också kollat på Fairing recovery gainer:http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=127
och Eiselt - Maxgain : http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=58
men kan inte bestämma mig...

Handcuff
2007-08-25, 19:15
Ta en dl eller två efter träning. Finns inga magiska siffror. Är inget magiskt i produkterna heller: Kolhydrater (från majs eller potatis) & protein (från mjölk).

thatkrillesshow
2007-08-25, 19:24
Okej. Då tar jag en dl före o en dl efter träning - det står väl på paketet hur mkt vätska man ska blanda med? - låter bra?
Då räcker det till 7,5 pass - ska jag ta på dagar utan träning?
Då kommer jag behöva 2 paket/månad. Alltså 12 paket/halvår. Tänker jag rätt nu?

Eddie Vedder
2007-08-25, 19:26
Gainer tycker jag inte du skall ta på vilodagar, den är ju till för så snabb återhämtning som möjligt. Någon sådan snabb återhämtning behövs ju inte om du inte tränat.

Handcuff
2007-08-25, 19:28
Okej. Då tar jag en dl före o en dl efter träning - det står väl på paketet hur mkt vätska man ska blanda med? - låter bra?
Då räcker det till 7,5 pass - ska jag ta på dagar utan träning?
Då kommer jag behöva 2 paket/månad. Alltså 12 paket/halvår. Tänker jag rätt nu?


Behöver du extra protein+kolhydrater de dagar du inte tränar? Ett bättre alternativ (enligt mig) de dagarna vore ett par goda mackor utöver din vanliga kost. På träningsdagarna tar du din gainer runt träningen. Angående vätskan så är det upp till dig hur lättflytande eller tjock du vill ha den :thumbup:

thatkrillesshow
2007-08-25, 19:37
OK, ingen gainer på vilodagar.

Tack för alla svar! Det får bli fairing recovery gainer, fast köper nog bara några få paket till att börja me.

Btw, ska jag köpa en shaker till gainern?

Eddie Vedder
2007-08-25, 19:40
ska jag köpa en shaker till gainern?

Ja har du ingen är det ju klokt att införskaffa en.

thatkrillesshow
2007-08-25, 19:45
Ja har du ingen är det ju klokt att införskaffa en.

Okidoki:D