handdator

Visa fullständig version : mivitotal?


Big_Vik
2003-04-11, 14:13
hört talas om det?

Big_Vik
2003-04-11, 14:14
glömde fråga er som använt det om det var bra. multivitamin-tillskott...

King Grub
2003-04-11, 14:38
Multivitaminer är inget man "känner" någon effekt av, om man inte har någon brist. :)

Laan
2003-04-11, 18:58
som sagt, man känner ingen effekt..
Men jag tycker att det är ett bra alternativ med allt + lite till i och slurpar gärna i mig lite grann varje dag
(kanske inbilning, men jag har nog vart lite mindre sjuk sen jag började med det)

Survivor
2003-04-14, 13:57
Ganska logiskt, man känner inte effekt av någonting man inte har brist på innan.
Själv tycker jag att det funkar bra, hjälper mycket mot stelhet och värk i armbågsleder etc... Men det beror mest på att jag knappt äter några grönsaker eller frukter.
Prova några veckor och se om det gör någon skillnad, annars är det ju bara slöseri med pengar.

Munter
2003-04-14, 13:59
Testa ät frukter istället, det är godare än piller http://www.justlinux.com/forum/images/smilies/tongue.gif

obbe
2003-04-17, 21:27
Mivitotal är ett alldeles utmärkt tillskott där man får i sig alla viktiga vitaminer och mineraler.:thumbup:

Lellan
2003-06-14, 06:48
Har tagit Biowimi ett tag och det är ju liknande vad jag förstår, också det flytande multivitamin ( i vassle med q 10, extra antioxidanter och vad det nu är) - såg att Mivitotal var billigare. Någon som vet om de skiljer sig åt på något sätt?:confused: Hälsokostpersonalen visste inte (båda sorterna var slut).

Lellan
2003-06-14, 06:51
Originally posted by Munter
Testa ät frukter istället, det är godare än piller http://www.justlinux.com/forum/images/smilies/tongue.gif
Fast under diet och så är det inte alltid säkert att man täcker alla behov, då kan det ju kännas tryggare med ett tillskott också. Och vid keto tex är det nog rätt viktigt?

Både Mivitotal och Biovimi är ju flytande och ska förvaras i kylskåp.. jag har fått för mig att upptaget måste vara bättre då.. eller är det inbillning?

Herkulez
2003-06-14, 09:37
det är väl värt pengarna, smakar inte så pjåkigt heller.

Sverker
2003-06-14, 10:06
Det spelar inge roll ifall det är flytande eller inte.

Mer avgörande är i vilken kemisk form det är.
Men eftersom man troligen inte har brist på någon vitamin så spelar det ingen roll.