Visa resultat för omröstning: Läs första posten innan du svarar.
|
Helt rätt att cykla utan tröja och ta på den vid träning.
|

|
104 |
67.10% |
Helt rätt att cykla utan tröja, borde tränat utan tröja.
|

|
28 |
18.06% |
Borde haft tröja på hela tiden.
|

|
28 |
18.06% |
Helloween är mina husgudar.
|

|
25 |
16.13% |
2006-06-11, 18:34
|
|
Banned
Reg.datum: Feb 2005
|
tycker det ser trashigt ut med bar über om man inte är på stranden
|
|
|
2006-06-11, 18:37
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Du inser väl att kiss och bajs-händerna som har varit och grävt där innebär betydligt fler och farligare bakterier än vad som eventuellt kommer från en person utan tröja?
|
Japps, men det har jag inte sett o således är det inget min hjärna tänker på då jag handlar mat.
Ungefär som att sitta o äta på en restaurang o käka god mat o så plötsligt spyr killen intill rätt ut över bordet - av samma käk. Hur gott är det då att fortsätta äta? Det är ju samma mat å i teorin kan du ju fortsätta äta obemärkt, men fokus hamnar tyvärr på killens spya och man tappar matlusten. Alltså det man inte ser eller vet mår man ju inte dåligt av.
|
|
|
2006-06-11, 18:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Japps, men det har jag inte sett o således är det inget min hjärna tänker på då jag handlar mat.
Ungefär som att sitta o äta på en restaurang o käka god mat o så plötsligt spyr killen intill rätt ut över bordet - av samma käk. Hur gott är det då att fortsätta äta? Det är ju samma mat å i teorin kan du ju fortsätta äta obemärkt, men fokus hamnar tyvärr på killens spya och man tappar matlusten. Alltså det man inte ser eller vet mår man ju inte dåligt av. 
|
Då kan vi återigen komma fram till att det är hos er problemet ligger, och att det inte är den verkliga "risken" eller vi nu ska kalla det hos "bar överkroppshandling" som är problemet.
|
|
|
2006-06-11, 18:42
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av userfriendly
jag tror mer att det handlar om själva nakenheten, att det inte passar sig. Fast du kan ha rätt i det du säger när det kommer till "biffiga killar", som anses alltid vilja visa upp sina muskler.
|
Jag har tröja på mig oftare nu än när jag var yngre enbart pga jantelagen. Jag är mer muskulös än medelsvensson nu än vad jag var då och man får pikar om att man "visar upp sig" så fort tröjan åker av. Hur fan ska man då göra om man vill njuta av solen, känna sig fri och slippa svettas och få salt i sina eksem så att det kliar och blir jävligt?
Jävla jantelag.
Jag borde fan ignorera det. Folk får tycka vad de vill.
|
C4L
|
|
|
2006-06-11, 18:47
|
|
Fettecke tar täten
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Jag har tröja på mig oftare nu än när jag var yngre enbart pga jantelagen. Jag är mer muskulös än medelsvensson nu än vad jag var då och man får pikar om att man "visar upp sig" så fort tröjan åker av. Hur fan ska man då göra om man vill njuta av solen, känna sig fri och slippa svettas och få salt i sina eksem så att det kliar och blir jävligt?
Jävla jantelag.
|
Du ser.. Skitbra.
Brudar blir kåta.
Killar blir avundsjuka.
Feta kanske gör nåt åt att de är feta.
|
|
|
2006-06-11, 18:47
|
|
Hrafnin Flygur
Reg.datum: Dec 2003
|
i Sverige är vi praktarslen så här ska du skämmas och du visar dig naken på stan eller någonstans som inte är en strand eller ett badhus...
Det är ju tom OLAGLIGT att gå omkring naken fast det kan vara 40+
och kläder igentligen inte fyller någon annan funktion än rent estetiskt
|
2006-06-11, 18:48
|
|
Fluortanten
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Då kan vi återigen komma fram till att det är hos er problemet ligger, och att det inte är den verkliga "risken" eller vi nu ska kalla det hos "bar överkroppshandling" som är problemet.
|
Då funkar det lika bra att gå runt i endast suspensoar? Det är ju hos andra problemet ligger...
Skärp dig nu, det handlar väl trots allt om god ton att inte valsa runt hur som helst och "tvinga på" andra sin halvnakenhet. På stranden fine, där är jag beredd på allt i från valar till stiff nipples men majoriteten vill nog trots allt inte konfrontera så mycket hud i snabbköpet. Oavsett hur vältvättad den må vara.
|
2006-06-11, 18:50
|
|
Fluortanten
|
Citat:
Ursprungligen postat av Garnax
i Sverige är vi praktarslen så här ska du skämmas och du visar dig naken på stan eller någonstans som inte är en strand eller ett badhus...
Det är ju tom OLAGLIGT att gå omkring naken fast det kan vara 40+
och kläder igentligen inte fyller någon annan funktion än rent estetiskt
|
ja för runt medelhavet går ju alla nakna...
ser du nån i bar över i ett snabbköp där är det ju ffn en turist som inte fattat att man inte kan bete sig hur man vill bara för att det blir varmt.
|
2006-06-11, 18:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig
Då funkar det lika bra att gå runt i endast suspensoar? Det är ju hos andra problemet ligger...
Skärp dig nu, det handlar väl trots allt om god ton att inte valsa runt hur som helst och "tvinga på" andra sin halvnakenhet. På stranden fine, där är jag beredd på allt i från valar till stiff nipples men majoriteten vill nog trots allt inte konfrontera så mycket hud i snabbköpet. Oavsett hur vältvättad den må vara.
|
Helt ok för mig. Självklart är det hos andra problemet ligger, det är knappast jag (eller någon annan med bar överkropp) som bestämmer vad de ska tycka.
Hur mycket kläder måste man ha på sig då? Är en topp och hotpants tillräckligt, även om det täcker mindre hud än vad enbart byxor gör?
|
|
|
2006-06-11, 18:57
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Jävla jantelag.
|
Det är ju iofs i matbutik vi pratar om det, utomhus är det ju helt ok o vara utan tröja, där störs man inte på samma sätt av det. Som å gå på beachen o det ligger skrynkliga pensionärer o solar toppless, fine, de får ligga där bäst de vill men jag vill inte se dem toppless i en matbutik.
|
|
|
2006-06-11, 19:03
|
|
Fluortanten
|
Citat:
Helt ok för mig. Självklart är det hos andra problemet ligger, det är knappast jag (eller någon annan med bar överkropp) som bestämmer vad de ska tycka.
Hur mycket kläder måste man ha på sig då? Är en topp och hotpants tillräckligt, även om det täcker mindre hud än vad enbart byxor gör?
|
Jo men bara för att problemet ligger "hos andra" så försvinner det ju inte. Det har ju med hänsyn att göra. Du tycker det är ok att visa sig i bar överkropp trots att folk inte tycker det ok(om vi för resonemangets skull förutsätter att ingen tycker det)?
|
2006-06-11, 19:06
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Det är ju iofs i matbutik vi pratar om det, utomhus är det ju helt ok o vara utan tröja, där störs man inte på samma sätt av det. Som å gå på beachen o det ligger skrynkliga pensionärer o solar toppless, fine, de får ligga där bäst de vill men jag vill inte se dem toppless i en matbutik.
|
Du har en poäng med att det är ju svalare i en matbutik.
Men jag tycker dock som Spankee att man ska få lov att känna sig fri och få lov att visa hud. Om man varit och grillat hos några polare i bar överkropp och bestämmer sig för att dra ner till snabbköpet för att köpa dricka ska man inte behöva ta på sig en tröja bara för att "tänka på andra". Man måste kunna få njuta av livet utan att få några konstiga blickar av andra så länge man inte ofredar någon annan, och att ha bar överkropp i en matbutik tillhör inte ofredande!
Varför är vi människor så äcklade av våra egna kroppar?
|
C4L
|
|
|
2006-06-11, 19:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig
Du tycker det är ok att visa sig i bar överkropp trots att folk inte tycker det ok(om vi för resonemangets skull förutsätter att ingen tycker det)?
|
Självklart skulle det vara ok. Det skadar ingen, varken fysiskt eller psykiskt (mja, kanske de som kommer älta det resten av dagen). Jag ser liksom inte problemet.
|
|
|
2006-06-11, 19:09
|
|
Fluortanten
|
Citat:
Du har en poäng med att det är ju svalare i en matbutik.
Men jag tycker dock som Spankee att man ska få lov att känna sig fri och få lov att visa hud. Om man varit och grillat hos några polare i bar överkropp och bestämmer sig för att dra ner till snabbköpet för att köpa dricka ska man inte behöva ta på sig en tröja bara för att "tänka på andra". Man måste kunna få njuta av livet utan att få några konstiga blickar av andra så länge man inte ofredar någon annan, och att ha bar överkropp i en matbutik tillhör inte ofredande!
Varför är vi människor så äcklade av våra egna kroppar?
|
Låter som ett utmärkt topic för minst en ny tråd
|
2006-06-11, 19:10
|
|
Fluortanten
|
Citat:
Självklart skulle det vara ok. Det skadar ingen, varken fysiskt eller psykiskt (mja, kanske de som kommer älta det resten av dagen). Jag ser liksom inte problemet.
|
I rest my case. Jag kommer ingen vart med Jesus.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:45.
|

|